Day 10: Lookin' for rabbit poop - Reisverslag uit Figueira de Castelo Rodrigo, Portugal van Agnes Elst - WaarBenJij.nu Day 10: Lookin' for rabbit poop - Reisverslag uit Figueira de Castelo Rodrigo, Portugal van Agnes Elst - WaarBenJij.nu

Day 10: Lookin' for rabbit poop

Door: Agnes van der Elst

Blijf op de hoogte en volg Agnes

16 Juni 2015 | Portugal, Figueira de Castelo Rodrigo

Smorgens zijn we redelijk vroeg opgestaan omdat we naar het kantoor gingen. Ik ging me vader ophalen en liepen daarna samen naar het kantoor. Ines en Paul waren al op het kantoor. Daar hebben we even gewacht en me vader heeft kennis gemaakt met Pedro die hem weer voorstelde aan de rest. Ik kon aan me vader horen dat hij het alweer helemaal naar zijn zin had haha.
Na een tijdje zijn we samen met Eduardo naar het reservaat gegaan. Hier moesten we op zoek gaan naar konijnenpoep. We moesten dit zoeken om te kunnen inventariseren hoeveel konijnen er ongeveer in het gebied leven. En als we weten hoeveel konijnen er leven, kunnen we er ook achter komen of er vossen en of wolven kunnen leven in het reservaat.
Eduardo had de kaart van het reservaat verdeeld in allerlei vakjes. Voor vandaag had hij 3 vakjes in kaart gebracht om te onderzoeken. In elk vak moesten we 3km lopen. Dus als het zou lukken 9km. Maar hij zei dat 6km ook goed was.
Het was eigenlijk wel heel leuk om te doen omdat je ook in gedeeltes kwam waar alleen maar dieren komen. We hebben ook redelijk wat dieren sporen kunnen vinden. Echt heel cool. Zo heb ik foto's van plekken waar wilde zwijnen gewroet hebben en ook hun pootafdrukken. Ook hebben we (waarschijnlijk) herten pootafdrukken gezien. Maar dat weet ik niet zeker want hun noemen het natuurlijk anders en in het Engels kan je het anders zeggen dan het bedoelt wordt. Ik heb ook echt heel veel mooie foto's van vlinders kunnen maken en ik heb ook een vlinder gevonden die ik in me tattoo wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Agnes

Mijn reisdagboek, Portugal2015, gaat over mijn avontuur naar Portugal. Hier ga ik 5 weken stage lopen en 1 weekje vakantie vieren. Tussendoor verblijven we een nachtje in Porto,mben ik nog jarig, komt mijn vader langs, komt mijn vriend mee helpen en mee vakantie vieren. Maar hier zal ik allemaal per dag over schrijven wat er allemaal gebeurt. Mijn reis maak ik met mijn vriendin, Inés, en wij gaan van alles meemaken

Actief sinds 08 Juni 2015
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 2442

Voorgaande reizen:

07 Juni 2015 - 24 Juli 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: