Day 6: Sleepin' in Faia Brava - Reisverslag uit Figueira de Castelo Rodrigo, Portugal van Agnes Elst - WaarBenJij.nu Day 6: Sleepin' in Faia Brava - Reisverslag uit Figueira de Castelo Rodrigo, Portugal van Agnes Elst - WaarBenJij.nu

Day 6: Sleepin' in Faia Brava

Door: Agnes van der Elst

Blijf op de hoogte en volg Agnes

12 Juni 2015 | Portugal, Figueira de Castelo Rodrigo

Vandaag moesten we helpen op de conferentie. We moesten om half 9 in Casa da Cultura zijn. Dit is een soort theatertje waar je een zaal kan huren als je zoiets als een conferentie hebt.
Eerst hebben we allerlei dingen opgezet zoals een heel handig tafeltje waar aan de poten magneet zit. Hiervoor hadden ze dan een soort poster met de magneet strips die ze er heel makkelijk op konden doen. De poster was een foto van Faia Brava (het reservaat van ATN) echt super handig en netjes! Naast het tafeltje stond een soort kleine stelling waar de spullen kwamen die verkocht konden worden. De amandelen, olijfolie, honing, gedroogde champions, jam, enz. Ook kwam er een tafeltje met allemaal boeken over het reservaat en boeken over meerdere ondernemingen die samenwerken met ATN zoals Rewilding Europe.
Langzaamaan kwamen alle "belangrijke" mensen naar binnen en konden we beginnen. Voor Ines, mij en de andere stagiairs en vrijwilligers was het eigenlijk heel saai omdat er alleen maar Portugees gesproken werd. Wel was er 1 spreker van Rewilding Europe die uit Nederland kwam dus zijn zeggetje in het Engels deed. Dit was erg interessant ookal kon ik daar ook niet heel veel van volgen.
Toen er ruimte was voor vragen, waren er gelukkig niet zo veel mensen die vragen stelde. Er waren wel een aantal mensen die wat gingen vragen. Ik vond het eerst een beetje eng ofzo maar ik merkte dat de mensen toch niet zo heel erg op mij lette maar meer op degene die wat ging vragen dus vond ik het niet meer erg om te doen.
Na de conferentie gingen we lunchen en wij mochten mee lunchen met ATN zelf omdat we voor hun aan het werk waren. We zaten aan de tafel met alleen maar Portugees sprekende mensen. Alleen 1 vrouw kon een beetje Engels. Was wel apart maar grappig om de taal zo te horen. Aan de tafel naast ons zat de Nederlandse man, die hoorde we af en toe praten. Was ook wel gek om iets bekends zegmaar te horen.
Wij gingen iets eerder weg dan de lunch was afgelopen omdat we met de bus naar het reservaat gingen en de lunch liep een beetje uit. Samen met echt heel luidruchtige vervelende Portugese mensen zaten we in de bus. Gelukkig is het niet een super lange rit naar Faia Brava.
In Faia Brava stond er een verrekijker (ik bedoel eigenlijk dat ding waar je maar met 1 oog door kan kijken. Zo'n ding die je neer kan zetten op een standaard enzoo. You know what I mean..) Maar dat ding stond dus gericht op het feedingstation waar ze de vale gieren te eten geven. Ik heb een paar foto's kunnen maken door het verrekijkerding. Echt super cool!! Ik heb ook een vale gier zien landen in een boom naast een aasgier. Toen kon ik echt goed zien hoe groot ze zijn vergeleken de aasgier. Ook waren er blauwe eksters. Echt heel gek om zo'n bekende vogel voor ons daar te zien. Nouja, wij hebben ze zwarte ekster maar toch! Hahah

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Agnes

Mijn reisdagboek, Portugal2015, gaat over mijn avontuur naar Portugal. Hier ga ik 5 weken stage lopen en 1 weekje vakantie vieren. Tussendoor verblijven we een nachtje in Porto,mben ik nog jarig, komt mijn vader langs, komt mijn vriend mee helpen en mee vakantie vieren. Maar hier zal ik allemaal per dag over schrijven wat er allemaal gebeurt. Mijn reis maak ik met mijn vriendin, Inés, en wij gaan van alles meemaken

Actief sinds 08 Juni 2015
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 2454

Voorgaande reizen:

07 Juni 2015 - 24 Juli 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: