Day 9: It's my birthday!!! - Reisverslag uit Figueira de Castelo Rodrigo, Portugal van Agnes Elst - WaarBenJij.nu Day 9: It's my birthday!!! - Reisverslag uit Figueira de Castelo Rodrigo, Portugal van Agnes Elst - WaarBenJij.nu

Day 9: It's my birthday!!!

Door: Agnes van der Elst

Blijf op de hoogte en volg Agnes

15 Juni 2015 | Portugal, Figueira de Castelo Rodrigo

Vandaag zijn we best wel vroeg opgestaan om de eerste bus naar Figueira te halen. Martha kwam ons uitzwaaien omdat het vandaag haar laatste dag is bij ons. Ze gaat samen met haar broer door de rest van Portugal trekken voor een weekje. Echt super leuk! Wel jammer dat ze weggaat.
De busreis duurde best wel lang. Het was een soort schoolbus dus hij ging langs elk stadje/dorpje en stopte ook bijna overal. Onderweg hebben we wel nog een roofvogel gezien. We denken dat het een Black kite is of zoiets. Maar we zagen het niet goed genoeg om het met zekerheid te zeggen.
Thuis zijn Ines en ik nog ff gaan slapen. Maar eerst heb ik me kadotje van me zus nog uitgepakt. Ines had t gefilmd. Ik heb allemaal kaarten gehad van Eveline en Richard, Martin, Rianne en Mark, en als laatste van Beppe. Ook heb ik nog een tekening van Indy gekregen. Echt super lief! Van Eveline en Richard heb ik een Pandora bedeltje gekregen van een koffertje. Echt super leuk.
We werden pas wakker rond 2 uur. Eerst vond ik het helemaal niet leuk dat we gingen slapen want ik had het gevoel dat ik dan niets leuks op me verjaardag ging doen. Maar uiteindelijk wel beter anders had ik echt super sacherijnig geweest op me verjaardag haha.
Eerst hebben we nog even wat gegeten en heb ik nog even gebeld met me zus en Beppe. Ik vond het heel leuk om ze even te horen. Vooral Beppe want die had ik helemaal niet meer gesproken sinds 7 juni.
Nadat iedereen klaar was zijn we even naar het café gegaan. Daar heb ik op me vader gewacht die op zijn weg was naar mij toe voor mijn verjaardag. Hij blijft een paar dagen.
Na ongeveer 2 uur was mijn vader er en hebben we hem met ze 4e naar het hotel gebracht wat om de hoek was. Tiago heeft ons heel erg geholpen met zijn Portugees. Ik heb meegelopen maar zijn kamer en daarna zijn we even naar ons huis gegaan om truien en spelletjes weg te leggen.
Savonds heeft me vader ons mee uit genomen om te eten. Het was echt heel gezellig, ik had eigenlijk een soort naar voorgevoel maar was nergens voor nodig. We hebben over van alles gepraat en kwamen ook nog een Nederlands stel tegen die vanaf de Alpen helemaal naar Portugal zijn wezen fietsen. Hun plan was om naar de kust te gaan en daar langs terug te fietsen naar de Alpen. Ze waren volgens mij al een paar maanden onderweg.
Na het eten hebben we me vader naar het hotel gebracht en zijn naar huis gelopen. Thuis zijn we nog even opgebleven en hebben we nog gepraat met Paul. Anthony had me ook nog even gebeld. Vond ik wel heel fijn om even over Mama te praten. Het is wel zo'n dag dat je haar extra mist. Gelukkig weet hij vaak wel wat hij moet zeggen en gaat het nu weer goed ☺️

Byee!☺️

Gefeliciteerd met mij Mama, hou van u!!♥️

  • 23 Juli 2015 - 11:39

    Eveline:

    Zo raar de eerste keer dat ik je niet zie op je verjaardag.
    Maar hoe tof dat je gewoon in Portugal zit en je droom naleeft.
    Gelukkig ben je blij met je kadootjes en kaarten :).
    Hou van je babyzus ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Agnes

Mijn reisdagboek, Portugal2015, gaat over mijn avontuur naar Portugal. Hier ga ik 5 weken stage lopen en 1 weekje vakantie vieren. Tussendoor verblijven we een nachtje in Porto,mben ik nog jarig, komt mijn vader langs, komt mijn vriend mee helpen en mee vakantie vieren. Maar hier zal ik allemaal per dag over schrijven wat er allemaal gebeurt. Mijn reis maak ik met mijn vriendin, Inés, en wij gaan van alles meemaken

Actief sinds 08 Juni 2015
Verslag gelezen: 70
Totaal aantal bezoekers 2457

Voorgaande reizen:

07 Juni 2015 - 24 Juli 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: