Day 11: Castelo Rodrigo - Reisverslag uit Figueira de Castelo Rodrigo, Portugal van Agnes Elst - WaarBenJij.nu Day 11: Castelo Rodrigo - Reisverslag uit Figueira de Castelo Rodrigo, Portugal van Agnes Elst - WaarBenJij.nu

Day 11: Castelo Rodrigo

Door: Agnes van der Elst

Blijf op de hoogte en volg Agnes

17 Juni 2015 | Portugal, Figueira de Castelo Rodrigo

Best wel vroeg in de ochtend werd ik wakker gebeld door me vader. Hier was ik echt totaal niet blij mee. Ik kon daarna ook niet meer slapen dus ben ik maar opgestaan en mezelf klaar gaan maken.
Toen ik klaar was heb ik me vader gebeld en hebben we even naar foto's gekeken die hij heeft gemaakt vandaag en gister. Samen zijn we naar het kantoor gelopen omdat me vader nog wat dingen aan Barbara wilde vragen over de taxi voor morgen. Barbara heeft een taxi voor hem gebeld en geregeld dat hij morgen ochtend opgehaald kan worden.
Barbara had het idee dat we naar Castelo Rodrigo konden gaan en daar zijn we dus ook heen gegaan. Eerst liepen we naar mijn huis, ondertussen heb ik Ines gebeld om te vragen of ze mee wilde. Zij had wel zin om mee te gaan.
Na even wat gegeten te hebben, zijn we op weg gegaan naar het kasteel. Het was een hele makkelijke weg, je moest gewoon de autoweg volgen naar boven. Ik denk dat we na ongeveer een halfuur bij het stadje aan kwamen. Daar hebben we even uit gerust en genoten van het uitzicht.
Op de weg verder naar het kasteel zagen we allemaal hele kleine schattige (toeristische) winkeltjes. Was wel leuk om te zien. Eenmaal aangekomen bij het kasteel hebben even wat foto's gemaakt en weer genoten van het uitzicht. Daarna zijn we op de muur geklommen. Ines en me vader vonden het wat eng omdat ze beide hoogtevrees hebben maar uiteindelijk kwamen ze er toch op. Daar hebben we weer foto's gemaakt en weer van het uitzicht genoten. Hier hebben we nog even staan praten over de mooie gele vlinders die we zagen. Ze waren redelijk groot! Groter dan de andere vlinders die we hadden gezien de dag ervoor. Ik denk dat ze 3 of 4 keer zo groot waren.
Tijdens de terug weg zijn we even langs de toeristische winkeltjes gegaan. Hier heb ik een kaart gekocht en een kleedje voor Beppe voor op tafel. Ook heeft me vader een hoed voor Ines en mij gekocht. Echt heel lief alleen ik ben bang dat ik het niet ga dragen. Ik heb dat ook tegen hem gezegd maar hij wilde het gewoon heel graag kopen voor ons.
Toen we naar richting huis gingen kwam er nog een hele schattige hond bij ons knuffelen. Ik ging op de grond bij hem zitten en hij kwam helemaal tegen me aan staan en aandacht vragen. Echt super lief.
Op de weg terug hadden we Paul even gebeld om te zeggen dat we naar huis kwamen. Hij kwam ons dan tegemoet lopen om boodschappen te doen. We hadden afgesproken met ze allen te gaan koken en eten. Me vader had aan Paul gevraagd of hij aardappelkoekjes voor hem wilde maken voor onderweg. Hij had ze dinsdag meegenomen voor tussendoor en me vader vond ze heel lekker. Dus Paul zou dat ook even maken.
Mijn vader was alvast naar huis gegaan om even uit te rusten en zich op te frissen. Ik zou hem later ophalen om te eten. Na het boodschappen doen was het al redelijk laat dus ben ik mijn vader opgaan halen en de rest zou beginnen met koken. Alleen toen we terug kwamen moesten ze nog beginnen met de groenten snijden. Dus toen hun beginnen met groenten snijden was ik even gaan afwassen.
Ik was een beetje in een slechte bui dus sloot me af van de rest tijdens het afwassen maar werd steeds gestoord waardoor het niet beter werd. Ook werkte de kraan totaal niet mee. Het ging hetzelfde als met de douche. Dan koud, dan warm, dan een hele harde straal, dan een hele zachte straal. Echt om gek van te worden!!
Toen ik klaar was met de afwas, had ik Anthony even gebeld zodat ik ff me verhaal kon doen en hij me even blij kon maken. Dat was gelukt haha. Ondertussen is mijn vader naar het hotel gegaan omdat het al half 10 was en het eten nogsteeds niet eens op stond. Hij ging dus in het hotel eten. Vond het wel heel rot want had een beetje kattig gedaan en het was zijn laatste avond hier, en hij was hier wel voor mij. Dus na het bellen met Anthony belde ik hem nog even om te praten. Hij vond dat heel fijn en ik ook weer.
Na al het bellen was ik terug gegaan naar de keuken/woonkamer en het eten stond eindelijk in de oven. Ik had echt honger! Dus we konden bijna gaan eten. We hadden quiche gemaakt met echt heel veel groente. Het was echt heel lekker maar er miste iets. Ik denk dat het die extra vulling is. Het lijkt op kaas maar volgens mij is dat het niet. We hadden wel echt heel veel over van het eten dus ik denk dat we er morgen nog een keer van gaan eten.
Na het eten hebben we nog even gepraat en daarna ben ik naar bed gegaan. Het is al aardig laat, 23.50, dus ik ga lekker slapen.

Welterusten! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Agnes

Mijn reisdagboek, Portugal2015, gaat over mijn avontuur naar Portugal. Hier ga ik 5 weken stage lopen en 1 weekje vakantie vieren. Tussendoor verblijven we een nachtje in Porto,mben ik nog jarig, komt mijn vader langs, komt mijn vriend mee helpen en mee vakantie vieren. Maar hier zal ik allemaal per dag over schrijven wat er allemaal gebeurt. Mijn reis maak ik met mijn vriendin, Inés, en wij gaan van alles meemaken

Actief sinds 08 Juni 2015
Verslag gelezen: 57
Totaal aantal bezoekers 2458

Voorgaande reizen:

07 Juni 2015 - 24 Juli 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: